Opony michelin letnie i zimowe - historia opon

Wymiana opony jest najczęściej zwiazana z jej zużyciem się. Aby stwierdzić, że dana opona jest zużyta, należy sprawdzić wskaźnik zużycia opony znajdujący sie w środkowej części bieżnika (część opony stykająca się z podlożem). Te wskaźniki zużycia są malymi występami znajdującymi się na dnie rowków lub rzeźby bieżnika. Gdy wysokość gumy osiągnie poziom tego występu (ograniczenia prawne: wysokość 1,6 mm) opony powinny zostać wymienione, gdyż bezpieczeństwo nie jest od tej pory dostateczne i użytkownik przekracza, w ten sposób, przepisy ruchu drogowego.

Wszelkie zmiany odczuwalne w trakcie jazdy (podwyższona głośność, stuki, ściąganie pojazdu z prostoliniowego toru jazdy, drżenie kierownicy i/lub nadwozia itp) powinny być sygnałem do wizyty u specjalisty. Stwierdzona głębokość rowków bieżnika w okolicy 3 mm (opony letnie) lub 4 mm (opony zimowe) powinna być dla nas znakiem, iż należy liczyć się z koniecznością wymiany opon na nowe (nie należy czekać, aż głębokość rowków osiągnie graniczną, dopuszczalną przepisami wartość 1,6 mm).

Inne przyczyny wymagające zmian opon na nowe:

  • Jeśli specjalista wykryje uszkodzenie, którego nie można naprawić.
  • Jeśli opony nie są zgodne z zaleceniami dot. wyposażenia pojazdu.
  • Jeśli opona jest na prawnej granicy zużycia.
  • Jeśli występuje miejscowe, anormalne zużycie.
  • Jeśli występują oznaki uszkodzeń starzeniowych lub gdy opona ma ponad 10 lat.
  • Jeśli występują przecięcia lub zniekształcenia mogące wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy.

Kierowca powinien też stale kontrolować stan samej gumy. Opona nadaje się do wymiany, jeżeli znajdują się na niej mechaniczne uszkodzenia, czy mikropęknięcia (powstają one po dłuższym czasieużywania).

Jeżeli chodzi o samą wymianę, to najlepiej wymieniać wszystkie cztery jednocześnie, a na wszystkich kołach powinny być zamontowane opony np opony michelin o takich samych parametrach.

Oprócz widzianych gołym okiem usterek, opony mogą posiadać również inne wady, lecz naprawić je może jedynie mechanik w warsztacie wulkanizacyjnym. Lepiej więc oddać swoje bezpieczeństwo w ręce osoby, która zna się a tym niż samemu na własną rękę decydować o losie opon. Trzeba jeszcze pamiętać, że każdy samochód ma fabryczne ustalone parametry opon czyli rozmiar, indeks nośności itp.

Profesjonalna cewnikowanie warszawa w domu pacjenta.

SEO WEB strony www